Faceți căutări pe acest blog

vineri, 15 iunie 2012

Autor anonim: Capitalismul



CAPITALISMUL

Autor anonim



Mi-am adus aminte de o poveste ”de succes” nord-americană! Acolo se spune că un expert în vânzări trebuie să reușească să vândă, spre exemplu, frigidere chiar şi eschimoșilor! Nimic mai adevărat și mai... capitalist!

Plecând de la această
performanță”, într-o corporație capitalistă producătoare de electrocasnice s-a pus această problemă, să fie vândute frigidere eschimoșilor (mai concret, populației native din Alaska).

La o întâlnire de ”brainstorming” a fost dezvoltată această idee:
-          Cum vindem frigidere eschimoșilor?
-          Foarte simplu, răspunde cineva! Îi convingem că își pun familiile în pericol dacă nu țin mâncarea într-un frigider! Inventăm un institut care a făcut un studiu și rezolvăm problema!
Genial! Alt specialist ridică o altă problemă:
-          Dar ei nu au curent, că locuiesc în igloo-uri!
-          Mda, spuse managerul! Asta este o problemă!
-          Le vindem generatoare, spuse cineva de la masă! Discutăm cu o firmă care face așa ceva!
-          Da! excelent!
Altcineva ridică o altă problemă și mai spinoasă:
-          Dragii mei, sunteți copii? Generatoarele merg pe combustibil! De unde dracu benzinării?
-          Mda, cred că problema devine nerealistă spuse managerul!
-          Aşa cum am abordat problema generatoarelor, așa vom aborda și problema benzinăriilor, spuse un alt participant la întâlnire! Vorbim cu o firmă de specialitate!
-          Da, putem face asta, spuse managerul!
Un finanțist prezent la ședință îi întreabă pe ceilalți:
-          Dragii mei, v-am ascultat pe toti! Problema ridicată de voi este îngrozitor de aberantă! Eschimoșii nu au venituri, ei trăiesc din ce produc! Dacă nu au bani, cum dracu vindeți voi frigidere, generatoare, benzină?
Se lasă liniștea! Din penumbra scaunului managerului apare un jidan bătrân îmbrăcat impecabil, FINANŢIST de meserie (cum altfel?!), persoană pe care puțini de la masă o vedeau în firmă și aproape niciunul nu o cunoștea. Acesta, le spuse tuturor pe un ton hâtru:
-          Ori nu aveți habar de societatea în care trăiți, ori sunteți superficiali, ori sunteți stupizi! Toate ideile voastre sunt geniale, însă singura problemă reală este aceea care ţine de... BANI! Dar şi aceasta poate fi rezolvată deoarece avem mai mulți bani decât imaginația voastră poate duce! Cum banii sunt virtuali, îi putem transfera oricui, oricând, oriunde! Prin CREDIT! Așa că mai adăugați și servicii de creditare produselor voastre, faceți contracte de credit avantajoase, semnați cu băncile înțelegeri pentru dezvoltare, spuneți că deschidem noi piețe și... la treabă. Ce vă interesează pe voi mai mult decât frigiderele?!

Zis şi făcut. După 3 luni, regiunea-target avea peste 100 de benzinării (din 5 ini
țial), hypermarket-uri vreo 10 (faţă de unul), sucursale bancare 150 (faţă de cele două inițiale), familii de eschimoși cu frigidere – aprope toți! Ajunsese frigiderul un statut social – nu ai frigider, nu ai valoare. Îți vor muri copiii intoxicați cu bacteria inventată de institutul virtual din ședința de brainstorming!
 
Totuşi, după 6 luni au început să dispară benzinăriile (de la 100 la 50), hypermarket-urile s-au împu
ținat (de la 10 la 3), sucursalele bancare și mai puține (de la 150 la 30)! Familii de eschimoși cu frigidere – toți, dar puțini reușeau să le mai folosească pentru că nu mai aveau bani de combustibil pentru generator!

După 1 an regiunea target rămăsese doar cu 5 benzinării, 1 hypermarket, 2 sucursale bancare, to
ți eschimoșii aveau frigidere și generatoare, dar niciunul nu mai mergea, plus că toți primeau notificări cum că dacă nu își plătesc datoriile vor fi dați afară de pe pământurile lor!!!!!!!!!!

După 1 an
și jumătate regiunea nu mai avea decât o benzinărie, niciun hypermarket, o sucursală bancară, și toți proprietarii de frigidere la coadă la cantina săracilor. Le-au fost executate terenurile și prin asta și mijloacele de subzistență!

Vă sună cunoscut? Cred că da! Ei bine, ăsta se numeşte... CAPITALISM!

Să tragem concluzia:
Corporația de electrocasnice și-a primit banii pe frigidere de la băncile ce acordau credite; firmele de scule și-au primit banii pe generatoare de la aceleaşi bănci care au creditat achiziționarea lor; benzinăriile au vândut o perioadă (probabil pe carduri de credit); băncile au câștigat cel mai mult având și terenurile eschimoșilor executate prin neplata creditelor și banii pe creditele neplătite de eschimoși pentru că i-au primit de la stat (pentru a evita falimentul economiei globale, cică!).
Și eschimoşii?! Fără terenuri, fără frigidere, fără generatoare, fără venituri, fără viitor!!!!!!!!!!

Morala:
1) Nu cumpăra
ți produse pe care nu vi le permiteți. Finanțiștii spun că dacă nu puteți acoperi din surse proprii 25-40% din valoarea unui produs, înseamnă că nu vi-l permiteți, cu toate ofertele tentante (!) ale băncilor.
2) Nu cumpăra
ți produse inutile. Nu fiți eschimoși!
3) Învă
țați din această criză, informați-vă asupra produselor pe care le doriți, gândiți-vă dacă într-adevăr aveți nevoie de ele!
4) Adaptați-vă cumpărăturile după propriile necesități nu după ce vedeți la alții sau după ședința de amețeală a vreunui reponsabil de vânzări!
5) Fiți eficienți cu propria viață și cu propriile venituri!
6) Trăiți sănătos și curat!

Un eschimos, dar în mică măsură!
 
 Trimis de Sorin Andrei, cu următorul comentariu:
N.M.: nu ştiu cine este autorul, dar îmi pare rău că nu ne-a ”aplicat” această lecţie în urmă cu vreo 15 ani!