Faceți căutări pe acest blog

duminică, 17 iunie 2012

Mircea Vâlcu Mehedinţi: Revoltă contra a snobilor

Mircea Vâlcu Mehedinţi: Revoltă contra a snobilor

Comentariul 1: Citiţi reclama din stânga şi puneţi-vă intrebarea: câţi dintre români ar considera-o că li se adresează? Țăranii - chiar dacă și-ar întreba copiii -habar n-ar avea cei aia blutut, conexiune, device, uifiuri, reţele. Aceștia ar da un răspuns evaziv... Cunoscătorii ar zice: - Bă, chiar ne considerați proști?
Mircea Vâlcu - Mă voi exprima pe şleau, nu diplomatic, chiar dacă supăr vreo ureche mai fină:
Este bine că totuşi mai exisă şi astfel de români, care luptă pentru românitate, asumându-şi riscuri deosebite.
Că, încolo, noi, aproape toţi, ceilalţi, nu ştim cum să-i pupăm în fund pe străini. Astăzi ne-am "englezit", nu mai suntem români: firmele sunt scrise cu cuvinte englezeşti, reclamele la fel, am renunţat la diacritice, dar ce n-am făcut, noi pupătorii în fund?
Şi mai zicem că străinii ne-au furat identitatea! Este un mare neadevăr. Noi ne-am furat-o! Nici universitarii, nici academicienii nu mai scriu româneşte. Scriu fără diacritice: În loc de "căci" scriu "caci", în loc de "râd" scriu "rad". Ce mai? În toate şi în tot ce facem ne bucură că suntem pasivi... o turmă. Nu ştim decât să ne văităm, dar nu reacţionăm. Oare asta nu înseamnă laşitate? De ce ne lăudăm că în trecut am fost demni, viteji, ne-am vărsat sângele pentru această patrie, am luptat ?
Cei care au trăit în trecutul mai îndepărtat, într-adevăr au fost viteji, au ridicat toporul la cei care ne-au împilat, au vrut să ne batjocorească.  Aceşti români, ai veacurilor trecute, au reacţionat. Astăzi s-a dus dracului gena noastră, am devenit un popor, o populaţie de fricoşi, de blazaţi. Nici persoana noastră nu ne mai interesează!
Haideţi, fraţilor, să-i pupăm în dos pe cei care ne comandă, pe străini, pe alogeni, crezând că dacă procedăm astfel, viaţa noastră de slugi va fi mai bună, crezând că vom scăpa cu un jug mai uşor! Aşa  ne închipuim noi, că viaţa în viitor va fi mai bună! O credem, pentru că suntem, cum  să zic să ocolesc adevărul: Să mă exprim cu cuvintele lui Iorga: "Critica este ca apa rece, face rău numai dinţilor stricaţi"
Şi când te gândeşti că noi, aproape în mare majoritate, avem dinţii stricaţi!
De aceea, cinste celor care mai sunt încă români în cuget şi simţiri.

Mircea Vâlcu-Mehedinţi

Comentariul 2:  Buuun! Universitarii, academicienii, nu mai scriu româneşte! Dar omul de pe scara Z, blocul X? In lipsă de educație, bunul simț cetățenesc al concitadinilor şi protecția autorităților care ar trebui să protejeze viața intimă a fiecăruia, ne trezim că cetățeanul neşcolit, cu "capsa pusă" folosește româna neaoșă: