Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 11 aprilie 2012

Liviu Florian Jianu - MĂMĂLIGĂ CU UNTURĂ


MĂMĂLIGĂ CU UNTURĂ

-         Ce ai face, Marina, dacă ai avea toţi banii de pe pământ?
-         Mi-aş cumpăra de ei gumă de mestecat!

Dumnezeu e bun, dar nu şi nătâng.

Dumnezeu e perfect doar în mintea celor schilozi sufleteşte. În mintea celor întregi la suflet, e uman.

Cine n-are memorie, e trişat de viitor.

Poţi judeca măreţia unui popor, după felul in care ocroteşte animalele, şi îi este indiferentă viaţa oamenilor.

Poţi să fii Iov, sau poţi să fii soţia, copiii, şi animalele lui Iov.

O pildă bună scuză pagubele colaterale.
-         Ce fac iubeii, după moarte?
-         Dragoste!

-         Când dă Dumnezeu faliment?
-         Când cer despăgubiri, iubeii…

-         Cu ce poţi fi comparaţi iubeii?
-         Cu Universul în expansiune…

Dumnezeu a creat întâi iubeii, apoi a zis:
“Să se faca Lumină!”
Era prea târziu…

O jumătate de adevăr este mai convingătoare decât o jumătate de minciună.

Coşmarul iubeului: să plătească la judecata de apoi pentru lumea toată.

7-8-10 aprilie 2012
Jianu Liviu-Florian 

Baladă simplă

L-am cătat pe Dumnezeu,
Şi târziu, la o răscruce,
L-am găsit mereu, mereu,
Răstignit în veci, pe cruce…

“Dă-te, Doamne, dă-te jos,
Ca să facem Rai, sub soare!”
“Cum e Raiul, frăţioare,”
mi-a răspuns, tânjind, Hristos,
“Pentru voi, de nu mă doare?”

“Dar rămâi atunci cât voi,
Numai lasă-ne cu Tine,
Să ne doară şi pe noi,
Doar să fie-n Rai, mai bine!”

“Doar să fie-n Rai, copii,
Doar să fie-n Rai, părinţi,
Să scobori, când vei voi,
Bun al celor buni, şi sfinţi !”

 L-am cătat pe Dumnezeu,
Şi târziu, la o răscruce,
L-am găsit mereu, mereu,
Răstignit în veci, pe cruce…

10-11 aprilie 2012
Jianu Liviu-Florian


COVRIGEI CU PUFULETI
 
Fiecare om este un rege, şi fiecare rege este un om.
Dacă fiecare zi a vieţii este un banchet, fiecare secundă a ei este un valet.
Ca să fie Dumnezeu, până şi Dumnezeu a trebuit să fie om.
Omul este casa lui Dumnezeu. Depinde numai de om, să nu o părăsească.
Părintele Arsenie Papacioc: “Cine fuge de jertfă, fuge de Dumnezeu.”
Fericit cel care zboară, urmându-l pe Dumnezeu. Dar mai fericit cel  cu aripile tăiate, care  se târăşte, urmându-l.
Când clar-văzătorul nu vede adevărul  zilei, cum ar putea să pătrundă taina nopţii?
Mila este mai puternică decât dreptatea.
Fiecare cădere şi ridicare te învaţă ce să faci ca să nu mai cazi şi a două oară, din acelaşi motiv, cel puţin.
Blaga  scria că sfinţii din Rai se încălzesc la flăcările focului în care ard păcătoşii din Iad. Voiculescu scria că, în clipa în care păcătoşii vor fi daţi focului Iadului, primii care vor cere să facă schimb de locuri cu ei, vor fi sfinţii din Rai.
Am întâlnit odată o fiinţă netrupească, care mi-a trecut prin uşă, m-a privit în faţă, şi mi-a intrat  în casă. Poate că a fost un inger. Poate, un demon. Poate a fost  sufletul meu, travestit, reîntors acasă.
 
-         Ce se află dincolo de limitele peste care Universul se dilată?
-         Nimic!
-         Adică mai este  ceva!...
 
11 aprilie 2012
Jianu Liviu-Florian