Faceți căutări pe acest blog

luni, 16 ianuarie 2012

România – Octavian Paler vs. Alexandru Vlahuţă


Pentru mine România este o vasalitate,
adică m-am născut român și n-am cum sa ies din acest destin.
Cu alte cuvinte o sa-mi iubesc tara chiar dacă
va fi condusa de canalii și lepădături și escroci.
Nu ma interesează!
Dar îmi păstrez unicul drept care mi-a rămas
după iluzii,
după dezamăgiri,
după revoltă –
ultimul meu refugiu e disprețul.

Octavian Paler



Îi trebuie neamului acestuia o generație care să se jertfească,
o generație de viteji și de patrioți
până la nebunie.
În toate timpurile au fost căutați oamenii de treabă,
dar niciodată n-am avut mai mare nevoie ca acum
de luptători hotărâți,
de oameni vrednici și
de caracter pe care să nu-i abată nimic din drumul lor,
să nu-i ademenească nici strălucirile deșarte ale puterii,
nici pofta de un trai mai îndestulat,
nici slava cea ieftină și trecătoare,
pe care o vântura de colo-colo huietul mulțimii.


Alexandru Vlahuţă







Postare descărcată de pe site-ul ing. Gheorghe-Antonio Tomoniu
http://tonitomoniu.blogspot.com/2012/01/romania-octavian-paler-vs-alexandru.html