Faceți căutări pe acest blog

marți, 17 ianuarie 2012

Jianu Liviu-Florian - Mâna


.
KM 0 - 17 ian 2012



MÂNA


În Biserică, recolta, ce-am adus-o azi, Părinte,
E o pară, şi o bere, şi un ziar – lumeşti cuvinte –
Din prinosu-mi,  bogăţia -  eu, dator, cu două case,
Doar atât ţi-am pus pe masă, să-ţi fac visele frumoase –

Pentru mii şi mii de oameni, care cer - şi cer într-una! -
Pentru Sfinţii Tăi din ceruri, şi Măicuţa Ta, Prea buna,
O insultă, chiar cerească, darul ăsta mi se pare –
Dar primeşte-l, şi împarte-l, pe Pământ – în Lumea mare –

Şi mă iartă, Doamne Sfinte, că sunt primul, Dictatorul,
Care plin de bunăstare – nu şi-a omenit poporul –
N-a vândut din datorie – nici din casă nu a dat,
Să acopere vreun frate dezgolit, de Împărat –

De aceea, îţi voi cere să mă chemi şi astăzi, IUDĂ –
Să mă strângi la Tine-n braţe, eu, să Te sărut, cu ciudă –
Şi să-mi dai, în loc de pungă de arginţi, atât: serviciu
Pe pământ – că fără dânsul, Lumea este un Ospiciu –

Şi de-mi dai  un Rai de muncă,  îţi promit, măcar, o pâine,
În Biserică, Hristoase, voi cerca s-aduc  şi mâine,
Pentru Iude foarte multe, care vor să nu cerşească,
Doar să iasă să muncească, în raiaua românească –

Poate, poate, toţi leproşii ceştia, care vin la Tine,
Să îi vindeci de buboiul vieţii lor, crăpând de bine,
Vindecaţi vor fi de mâna Ta - umanele moluşte -
Şi-or veni, cândva, la Tine, s-o sărute, nu s-o muşte…


17 ianuarie 2012
Jianu Liviu-Florian