Faceți căutări pe acest blog

joi, 6 iunie 2013

Elena Toma - Victimele mentalităţii regresive



VICTIMILE MENTALITĂȚII REGRESIVE

Evenimentele oribile, ce se petrec mai ales în mediul urban, demonstrează că lipsesc reperele morale ce ar trebui să ghideze viaţa comunitară şi familială. „Dacă păcat a fost într-un început, păcat să fie şi astăzi”, îşi zic cei ce împlinesc proorociile biblice. Din ştirile difuzate de canalele mass-media aflăm : o bătrână a fost violată de un adolescent, un tată şi-a violat fiica, o mama şi-a ucis copilul nedorit, un frate şi-abătut şi violat sora, peştii trafichează tinere fete abuzate, un soţ gelos şi-a mutilat soţia, un tânăr a violat un copil.

Religia tribală[i] şi interesul brutelor a culpabilizat misiunea educativă a femeii-mame. Stupiditatea argumentului religios şi pumnul brutelor au făcut şi fac istorie pe pământ. Mamele sunt încurajate de tribali să-şi educe copiii conform cutumelor forţei fizice ce marginalizează fetele şi răsfaţă băieţii. Forţa animalică este venerată, sensibilitatea ce umanizează este dispreţuită. Mentalitate exprimată şi la nivelul politicii mondiale, ţările înarmate impun respect şi se bucură de privilegii.
Cultul forţei fizice se întoarce ca un bumerang asupra membrilor familiei : fiul e abuzat de tatăl, tatăl e lovit de fiul crescut, sora e violată de tatăl sau frate, mama e lovită de tatăl şi dispreţuită de copii. Din cauza atmosferei violente din familie adolescenţii cad pradă proxeneţilor, se încred mai uşor în străini decât în membrii familiei lor. Atmosfera de insecuritate şi iminenţa unui viol din partea tatălui sau fratelui obligă tinerele fete să creadă în diverşi benevoli, aşa ajung florile României victime ale traficanţilor de carne vie.

Aşadar în loc să plătească agresorii imorali, plătesc nevinovatele ce acceptă promisiunile evazive pentru un loc de muncă în străinătate. Femeia civilizatoare deşi a avut prima acces la fructele cunoaşterii nu s-a ghiftuit, ci a ţinut morţiş să-l trezească pe bărbat. Bărbatul trezit a preluat controlul cunoaşterii şi a răsplătit-o pe ofertantă cocoşându-se strâmb : „Pesemne n-ai cap, de asta m-ai trezit ! Rău este că nu m-ai lăsat să dorm, bine este când mă ajuţi să mă înalţ pe gard. Nu mă contrazice căci altfel vei cunoaşte cât de puternic este pumnul meu’’.
Dacă idealiştii vor zice că aceste manifestări sunt de domeniul trecutului, rubrica cu ştiri reale îi contrazice. Ridicole dar şi periculoase sunt părerile xenofobe ale unor neghiobi ce fac declaraţii ironice la adresa femeilor chiar pe posturile de televiziune. Aşa sunt încurajaţi pumnii să avanseze în prim-planul vieţii sociale şi culturale. Păcat că aceştia s-au născut din pântece de femeie şi nu din eprubetele extratereştrilor.

Psihopatologia comportamentului deviant decurge şi din sanctificarea unor izvoare religioase. Biblia o carte de istorie ce descrie obiceiurile religioase ale triburilor originare este considerată chintesenţa tuturor cunoaşterilor. Cât de periculos e să justifici crimele ritualice prin aşa zisa ascultare a unor porunci divine. Criminalii obsesivi, bolnavii psihici, magii manipulatori îşi justifică crimele făcând referire la „învăţămintele’’ biblice.

Psihopatologia vieţii cotidiene scoate în evidenţă indivizi taraţi, aceştia îşi justifica actele de cruzime sau xenofobie făcând referire la nişte stereotipuri şovine din imbecilitatea culturală moştenită prin tradiţii şi obiceiuri româneşti : „Femeia dacă nu-i bătută de bărbat,nu-i cinstită’’. Interpretarea e după împrejurare: onorată de pumnii bărbatului sau educată să devină morală de pumnii imorali ai bărbatului. Gura slobodă a xenofobiei este cinstită de cei cărora le lipsesc calităţile adevărate ale bărbăţie. Vitejiile românilor vizavi de femei şi copii au făcut înconjurul Europei. Lupii vestici unşi cu toate alifiile îi consideră pe români potăi gata să muşte pe furiş. Culpabilizate sunt mamele masculinizate ce nu-şi înzestrează prin educaţie fiii cu sensibilitate şi nu-i învaţă omenia. Hristos a dorit ca misiunea bisericii creştine să fie civilizatoare. Cum este perceput păstorul român în comunitate : „Ascultă ce spune popa, nu fă ce face popa’’. Deci preotul nu practică cuvântul Evangheliei dar credinciosul trebuie să-şi însuşească învăţămintele, nu şi exemplele practice ale predicatorului.

Cum este perceput păstorul ortodox în Europa? Păstorul ortodox ce a luat urma oiţelor plecate la păşunat pe meleaguri străine e văzut ca traficant a locurilor de muncă, deci nu face activitate misionară precum cei catolici. Pesemne cei ce i-au acreditat s-au temut că oiţele ortodoxe vor rămâne ne tunse şi ne mulse, deci în pericol de a fi ademenite de alţi păstori.
Atrocităţile ce se petrec în familiile de români acasă sau comportamentul românilor în alte ţări nu interesează biserica ortodoxă. De ce pretinde păstorul să fie hrănit dacă nu munceşte ca să rodească binele? „Pomana îngraşă leneşul’’ este un proverb verificat. Biserica şi guvernanţii sunt preocupaţi de creşterea natalităţii. Câtă ipocrizie e să obligi o femeie schingiuită de un beţiv să nască copii. De ce nu sunt sterilizaţi violatorii şi taţii iresponsabili? De ce să fie obligate numai femeile să-şi asume consecinţele actului sexual ? Avorturile ce duc la infirmitatea sexuală sau la moartea femeii sunt consecinţa iresponsabilităţii bărbaţilor. Avatarurile creşterii şi hrănirii copiilor cad pe umerii femeii.

 Aşadar femeia-mamă trebuie să aibă dreptul de a decide asupra avortului legal. Dreptul la fericire şi bunăstare al oricărui copil trebuie să fie mai presus de instinctul matern natural. De ce nu dau exemple pozitive guvernanţii şi preoţii în ce priveşte creşterea ratei natalităţii ? Unii şi alţii au resurse materiale şi timp liber berechet.

Din perlele negre ale religiei : geneza biblică acreditează teoria primului hermafrodit Adam ce ar fi avut un uter uriaş în loc de o coastă normală. Hermafroditul a fost anesteziat şi chirurgul divin l-a operat zicându-i : „Te operez metafizic căci din cauza greutăţii poftelor şi intrigilor tale te vei prăbuşi în iad’’. Adam ruşinat de goliciunea sa morală (planurile de dominaţie îi fusese extirpate de chirurgul divin) s-a refugiat în codru, preferând să ducă o viaţă de bandit. Odată a fost prins şi iertat de un judecător mituit şi a mărturisit că dumnealui a ascultat de femeia ce l-a trădat. „Femeie ,a zis judecătorul către unealta dezvăluită a banditului, ascultă de bărbat şi ascunde-te bine’’. Femeia reală ce asistase pitită printre amintirile lor halucinante s-a îngrijorat : „Doamne fereşte, bărbaţii aceştia sunt nebuni. Decât să mă contrazic cu nebunii mai bine zic cum spun ei şi voi face după capul meu’’. De aceea femeia este considerată eminenţa cenuşie, adică ea ar decide la urma-urmei.
Obsedaţii zic că totul se învârte în jurul femeii. De exemplu, „revoluţionarii lui peşte’’, zişi plăcintari, spun că tovarăşul Adam-Nicolae era bolnav psihic, tovarăşa Eva-Elena era responsabilă de toate relele. Aşadar responsabilitatea este pentru femeie, ea trebuie să vegheze mereu. Majoritatea româncelor se refugiază în împărăţia cerurilor sperând că rugăciunile îi va îmblânzi pe tartori. Cohorte de femei cu hormoni împrumutaţi de la bărbaţi se calcă la propriu în picioare în speranţa de avea acces primele la miracole.

Rezolvarea problemelor ce ţin de violenţa în familie sau societate nu se rezolvă miraculos. Bestia trebuie educată şi sensibilizată pozitiv ca să-şi uite nostalgiile gen: „Atât de bine era în paradis, am fost maimuţe inocente ,ne lingeam şi ne deparazitam făcând amor în grup, nici nu mai conta dacă era o ea sau un el’’. Ȋn fapt aceasta este nostalgia indivizilor moderni, inteligenţi şi instruiţi dar incapabili să-şi castreze dorinţele bestiale. Perversiunile sexuale, obscenităţile verbale, stranietăţile intelectuale sunt defulările bestiei ce refuză să se evolueze. Manifestările violente, plăcerile obscene sunt regresii comportamentale.
Păstorii din trecut îi ameninţau pe credincioşi cu perspectiva iadului: o peşteră afumată, lipsită de confort, populată cu draci primitivi costumaţi în animale fioroase ce i-ar prăji pe păcătoşii lipsiţi de muşchi în chip de hrană dulce. Iadul real provocat de războaie, ciumă şi foamete a îndurerat multe generaţii de oameni. Astăzi tinerii de bani gata parodiază iadul în orgiile lor, dacă ar fi lipsiţi câteva zile de confort şi ar suferi de foame ar deveni mai responsabili.

De ce este atras tineretul de starurile la modă, nonconformiste? Aceştia reprezintă pentru ei exorciştii instinctelor lor bestiale, prin muzică şi dans sunt eliberaţi de tensiunile libidinoase violente. Există însă lupii cenuşii şi şerpii otrăvitori interesaţi să reducă tineretul la o turmă drogată. Mulţi părinţi se prăbuşesc psihic pentru că trăiesc mereu cu teama că fiii sau fiicele ar putea deveni victimele unor indivizi lipsiţi de scrupule. Atunci unde este dreptatea? Agresorii se bucură de toate înlesnirile democraţiei iar victimele sunt ridiculizate şi ameninţate .



Autoare : Elena Toma



[i] Dacă consideraţi că termenul tribal trebuie actualizat cu numele de gaşcă de cartier, gaşcă politică,  golaniadă masculină sau feminină, nu-i bai. Baiul e comportamentul regresiv, cu recăderi către manifestările primitive a unor indivizi sau grupări sociale care totuşi se bat cu pumnul în piept că prin practicarea violenţei sunt moderni. Tocmai acesta mă nedumereşte, modernismul ar reprezenta pentru unii descătuşarea unor energii viscerale deci nu îngrădirea lor în favoarea unui pluralism cultural tolerant.