Faceți căutări pe acest blog

vineri, 11 mai 2012

Liviu-Florian Jianu . O NOUĂ PROVOCARE


O NOUĂ PROVOCARE
 Primiţi-mă şi pe mine,
Ologul,
În rândul celor mai rapizi alergători
Ai întrecerii!
 
Promit să îmi dau toată silinţa
Să vă ajung!...
 
Chiar dacă aveţi pasul de sute de metri.
Chiar dacă aveţi numărul 1024 la pantof.
Chiar dacă beneficiaţi în articulaţii
De rachete de propulsie cu viteza luminii.
Chiar dacă v-aţi născut campioni,
Şi restul a însemnat doar perfecţionarea stilului
De a învinge.
 
Primiţi-ma şi pe mine,
Ologul,
Să concurez cu voi!...
 
M-am antrenat
O viaţă.
Daţi-mi o  şansă!...
 
Nu înteleg de ce
Vă  e  teamă
Să alergaţi
Fără niciun picior...
 
11 mai 2012
( zi de salariu )
 
Jianu Liviu-Florian


Voi nu ştiţi cum e...
 
Voi nu ştiţi cum e
Să intri în clinica de psihiatrie
 Flămând.
 
După ce te-ai bătut cu iluziile
Şi propriile tale victorii te-au  învins.
Şi tocmai când intri în cameră
Să îţi ocupi locul pe pat,
Să constaţi
Că nu eşti singur:
Mai sunt şi alti pacienţi aici
Mâncând
Cu un aer obişnuit.
 
Şi tu să fii flămând.
 
Să îi priveşti
Cum sparg un ou,
Taie o pâine,
Sau rup un pui fript,
 
Cum îşi dau unul altuia
Din pachet
Tot ce le-a rămas mai de preţ
Din viaţă,
 
Şi să te imbie:
Luaţi şi dumneavoastră!
 
Şi brusc,
Să te saturi!
 
Că aşa e aici.
Te saturi privindu-i pe alţii
Mâncând.
 
Vă mulţumesc, spun.
Dar mai departe
Numai în gând pot recunoaşte:
Eu, fraţilor,
m-am săturat
cu mirosul  mâncării voastre.
 
Uite, şi acum,
De la pieptul astă de pui
Mi-au înflorit nările...
 
Ce sărbătoare pe mine,
Să mănânc mirosuri pe pâine!
 
Dar asta nu e normal.
 
Probabil de asta
Am şi fost internat.
 
Că nu mă mai săturam de muncă
Privindu-i pe alţii
Cum stau.
 
Acum să mă întind în pat,
Că m-am îngreunat.
 
Mâine,
Deşi mă simt sătul pentru o viaţă întreagă
Am să mănânc, totuşi.
 
Altfel
Vor crede că fac greva foamei
Dintr-un motiv
Nefundamentat raţional.
 
Da. Am să mănânc
Ca să salvez aparenţele...
 
11 mai 2012
Jianu Liviu-Florian