ŞOCANT!
Radu Berceanu, acuzat de spionaj militar în favoarea Israelului!
Fostul
ministru al transporturilor, Radu Berceanu, pe numele său real Radu Bercovici,
este implicat într-un scandal pornit de la un text anonim primit la redacţiile
publicaţiilor din România. Ministrul este acuzat de spionaj militar şi
industrial în favoarea Israelului. Berceanu este acuzat că în anul 1993 a
facilitat scoaterea din ţară a prototipului de avion IAR 109 SWIFT proiectat de
către inginerii de la uzina Avioane Craiova şi vinderea acestuia către compania
evreiască IAI LAHAV, cu care semnase un parteneriat pentru producerea
avionului. Însă partea română a descoperit că firma din Israel dezvoltase un
avion identic cu Swift, bazat cel mai probabil pe specificaţiile tehnice ale
prototipului românesc. În cele din urmă, parteneriatul nu a mai continuat, dar
autorii materialului afirma ca Berceanu s-ar fi ales cu cateva milioane de
dolari de pe urma acestei afaceri.
Redăm
parţial textul referitor la afacerea Berceanu-IAI LAHAV: ANUL 1992.
UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL IAR 109, avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare, contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rând, supremaţia cercetării militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept caracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL IAR 109, avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare, contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rând, supremaţia cercetării militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept caracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
Având
în vedere şi caracteristicile celor patru prototipuri care se făceau pe
structura acestui avion, dar şi faptul că făcea parte din categoria tehnică de
luptă, iar proiectul fusese lucrat de cercetători militari, construirea şi
detaliile lui erau considerate, în mod firesc, secret de stat! Ca urmare, de
ceea ce se întâmpla la U.A. Craiova ştiau doar câteva persoane: ministrul
Apărării de atunci, un consilier al FPS, un secretar de stat din Ministerul
Industriilor, un general din Ministerul de Interne, şeful SRI din acea
perioadă, precum şi generalul Vasile Ionel, un apropiat al lui Radu Berceanu şi
- foarte important! - secretar al Consiliului Suprem de Apărare a ţării.
ANUL 1993. ÎNTRE AVIOANE CRAIOVA ŞI FIRMA ISRAELIANĂ IAI LAHAV se poartă
tratative pentru construirea - în comun! - a avionului de luptă IAR 109 SWIFT
(al doilea prototip al IAR 109, primul fiind IAR 99). Berceanu află, în acelaşi
an, de la generalul Vasile Ionel, amicul său (care, astfel, îşi încalcă cu bună
ştiinţă atribuţiile şi îi dezvăluie lui Berceanu un secret de stat!) despre
proiect şi, prin presiuni făcute asupra celorlalţi deţinători ai secretului,
obţine scoaterea din ţară a avionului IAR 109 SWIFT de către firma din Israel.
În acest fel, modelul de avion de luptă românesc este dus şi lăsat în zona
militară a Aeroportului israelian Ben Gurion timp de câteva săptămâni. După
care, el este adus înapoi în Uzina craioveană. De menţionat faptul că, la
întoarcerea în România, specialiştii militari au atras atenţia Ministerului
Apărării, dar şi SRI, că au descoperit urme de desigilare a avionului!
NOIEMBRIE
1994. ÎN URMA UNUI AŞA-ZIS PRECONTRACT, încheiat între partea română şi firma
din Israel, membrii proiectului de avion militar (despre care am pomenit
anterior) şi Tanya Halperin, reprezentanta IAI Lahav, se întîlnesc la
Bucureşti, în cel mai mare secret. În afară de ei mai apare - afirmă un ofiţer
SIE sub acoperire care este dispus, dacă procurorii DNA i-o vor cere, să depună
mărturie în acest caz! - un personaj care nu avea ce să caute la întâlnirea
respectivă: Radu Berceanu. Adus, spre stupefacţia părţii române (dar nu şi a
lui Halperin, cu care Berceanu avea relaţii de afaceri de mai multă vreme), de
însuşi fostul secretar al CSAT, generalul Vasile, Berceanu preia frâiele şi
negociază el însuşi cu reprezentanţa evreilor contractul dintre partea română
şi cea israeliană. Evident că negocierea s-a făcut în dezavantajul României,
iar din suma - şi aşa infimă şi subevaluată a contractului -
Berceanu cere, fără nici o jenă, un "comision" de ŞASE MILIOANE DE DOLARI! De fapt, banii reprezentau preţul pe care evreii i-l plăteau lui Berceanu nu pentru că obţinuse un preţ avantajos pentru ei la negocieri, ci pentru "un serviciu" pe care noi îl numim, conform legii, SPIONAJ INDUSTRIAL.
Berceanu cere, fără nici o jenă, un "comision" de ŞASE MILIOANE DE DOLARI! De fapt, banii reprezentau preţul pe care evreii i-l plăteau lui Berceanu nu pentru că obţinuse un preţ avantajos pentru ei la negocieri, ci pentru "un serviciu" pe care noi îl numim, conform legii, SPIONAJ INDUSTRIAL.
În
cele ce urmează veţi vedea că nu acuzăm nefondat! IMPORTANT: la momentul
respectiv, col ing. Nicolae Deneanu a fost singurul care, mirosind
infracţiunea, a refuzat să semneze contractul fraudulos impus de tandemul
Berceanu - Halperin. Nu pentru mult timp, însă. SĂTUL DE PRESIUNILE LUI
BERCEANU, DAR ŞI ALE ALTORA (Dăneanu era şantajat sistematic cu o anume
înregistrare care l-ar fi pus după gratii), Dăneanu cedează şi semnează
contractul. Mai mult decât atât: partea israeliană pune o nouă condiţie, dar
care nu era stipulată în contract: aceea ca avionul să fie construit în Israel,
cu forţă de muncă românească.
Aşa se face că şi ceea ce trebuia să fie un secret de stat al României se mută în hangarele statului evreu şi, la sfârşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sânt trimişi, la muncă, direct în uzinele IAI Lahav. Aici STUPOARE: românii observă că structura (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) avionului IAR 109 SWIFT se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI. Concluzia: în timpul şederii sale pe Aeroportul militar din Israel, avionul românesc fusese desigilat, aşa cum iniţial susţinuseră militarii români atunci când aparatul se reîntorsese în România, iar structura sa copiată, aplicată şi, mai grav, omologată pe Galaxi.
Aşa se face că şi ceea ce trebuia să fie un secret de stat al României se mută în hangarele statului evreu şi, la sfârşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sânt trimişi, la muncă, direct în uzinele IAI Lahav. Aici STUPOARE: românii observă că structura (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) avionului IAR 109 SWIFT se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI. Concluzia: în timpul şederii sale pe Aeroportul militar din Israel, avionul românesc fusese desigilat, aşa cum iniţial susţinuseră militarii români atunci când aparatul se reîntorsese în România, iar structura sa copiată, aplicată şi, mai grav, omologată pe Galaxi.
În
termenii serviciilor secrete din întreaga lume, asta se numeşte SPIONAJ
INDUSTRIAL ŞI MILITAR! Şi cine, cu un an în urmă, trimisese, ilegal, prototipul
românesc, la baza militară de la Ben Gurion? Radu Berceanu!
Iată,
aşadar, pentru ce a primit el acel comision de şase milioane de dolari! ÎN TIMP
CE MUNCITORII ROMÂNI DESCOPERISERĂ FURTUL DE PROPORŢII al proiectului avionului
de luptă, contractul dintre U.A. Craiova şi IAI Lahav este stopat! Israelienii
se "sucesc" şi nu mai vor prototipul IAR 109 SWIFT, ci pe cel IAR 99,
deşi contractul se încheiase doar pentru cel dintîi!
Trebuie
însă să menţionăm că şi cele două prototipuri se diferenţiază doar prin cabina
de pilotaj, în rest fiind absolut identice. Ceea ce explică de ce israelienii,
consiliaţi de Berceanu (care, să nu uităm, este specialist în avioane!), au
sărit de la primul prototip la cel de-al doilea, puteau în acest fel să acopere
actul de spionaj industrial. Un alt lucru mai trebuie semnalat: IAI Lahav este
uzină cu capital de stat din Israel şi are - ca şi concurenţă, în aceeaşi ţară
- firma EL-BIT, cu capital privat. Ele sînt însă doar aparent concurente,
pentru că ambele au furat, tot prin intermediul lui Berceanu, şi proiectul
prototipului IAR 99 ŞOIM, pe care l-au "îmbunătăţit" cu aceleaşi
aparataje de zbor! Şi tot cele două uzine israeliene sânt implicate până peste
cap în mai multe scandaluri legate de tehnica militară a ţării noastre.
ŞI ACUM, SĂ ÎL LĂSĂM PE VIRGIL MĂGUREANU,
FOSTUL DIRECTOR AL SRI, să facă şi el o dezvăluire-şoc: "În raportul SRI
pe care l-am prezentat în 1995, am adus dovezi despre acţiuni de spionaj
industrial la Avioane Craiova. Concret, este vorba despre vânzarea proiectului
secret al unui avion militar, firmei din Israel, IAI LAHAV. Suspiciunile
noastre au condus la Radu Berceanu."
Sursa: http://www.napocanews.ro/2009/08/radu-berceanu-acuzat-de-spionaj-militar-in-favoarea-israelului.html
Notă. Se vede că articolul a apărut in Napoca News în anul 2009. De atunci până acum, într-o ţară normală justiţia făcea lumină într-un astfel de caz. Trăim noi însă într-o ţara normală ? Justiţia se ocupă DOAR de borfaşii din politică, vechea legislatură. Când legislatura se va schimba la alegeri, actuala legislatură va deveni vechea legislatură coruptă până la perfecţiune prin crearea de „grupuri de infractori de tip mafiot”
Vedeţi şi Fisa infracţională
a lui Radu Berceanu
La sfârşitul
articolului