Faceți căutări pe acest blog

marți, 14 februarie 2012

Liviu Florian Jianu - In căutarea memoriei


In căutarea memoriei
 
In războiul cu lumea
Eu, tancul cunoaşterii,
Am ocupat, în ordine,  camera copilăriei,
Casa, strada, oraşul, Pământul,
Inimile iubitelor,
Cărţile,
Oamenii,
Si, intr-un ultim asalt,
Universul.
Nu a mai rămas niciun loc
In care sa nu fi rămas decât eu.
Eu, eu, eu, eu – răspundeau toate punctele
Obiectelor de pe lume,
Când le fixam -
Şi îmi lingeau mana.
Dar mie
Nu îmi rămăseseră în memorie
Decât ordine de asalt,
 Senile, turele, obuze, blindaje, şi ţinte.
Acesta este motivul
 pentru care
Cu întreg universul supus, la picioare,
Purtând numele meu -
m-am retras
într-o tufă de liliac
după care
îmi plăcea
la trei ani,
sa fac caca.
 
Atunci mi-am adus aminte
Ca şi bunicul
Care cucerise toate universurile paralele,
s-a retras,
în plină glorie,
pe oliţă,
şi de acolo -
cu fundul strivit de imensitatea ei,
odată atât de firesc cucerită -
se uşura fericit
direct pe parchet.
 
14 februarie 2012
Jianu Liviu-Florian